neanor.blogg.se

Detta är en fanfic om Larry och Neanor ( Niall och Eleanor)

Kapitel 5

Kategori: Allmänt

Nialls perspektiv
- Niall is that you? 
- Yes...Wait Hi Eleanor what are you doing out at this time? 
Jag ska precis hjälpa henne upp när Jonas min säkerhetsvakt som följt med mig böjer sig ner och hjälper henne upp.  
- Do you want to go with us home?  frågar jag Eleanor när hon nu står på sina ben igen
. Okey sounds good svarar hon med ett leende.
. Great- It's not good to walk alone this late.
Där går vi hela vägen under tystnad med Jonas gående en bit bakom. Det känns så rätt men så fel på samma gång. Jag vet att Eleanor aldrig kan bli min och frustrationen växer inom mig när jag tänker på det. 
- I'm going home now säger Jonas plötsligt och jag inser att vi är framme vid min lägenhet.
Jag nickar till svar och vänder mig sedan mot Eleanor.
- Do you want to hang here for a while? frågar jag Eleanor samtidigt som jag nickar mot lägenheten.
- Alright, just for a while svarar hon

Eleanors perspektiv 
.-  Alright just for a while svarar jag Niall när han frågar om jag vill följa med in till hans lägenhet. Jag försöker låta lugn och dölja hur glad jag egentligen är.
Niall tar upp sin nyckel och låser upp dörren, han viftar med handen som att visa at jag är välkommen in. När vi väl kommer in i lägenheten så släpper tystnaden som varit under promenaden och vi börjar prata om allt möjligt, allt från bandet, l Nialls familj, min familj till helt slumpmässsiga saker. 
Allt känns så bra bara och efter ett tag så bestämmer vi oss för att spela fifa
. I'm gonna bet you svarar jag skrattande
- Are you kidding me? I'm gonna bet you skrattar Niall.
När vi spelat ett tag så inser jag till min fasa att klockan är halv 3 på natten.
- Niall I need to go home now säger jag ledset till Niall
. But... börjar Niall
- I had Fun Niall we need to do this again.
Jag ser hur Nialls leende börjar växa och jag kan inte hindra mina läppar att göra detsamma. 
- Bye Niall säger jag samtidigt som jag ger honom en kram där vi fortfarande sitter i soffan med spelkontrollerna i våra knän. 
Jag håller om honom länge, kanske lite längre än vad jag borde. När jag släpper taget och ser honom i ögonen så kan jag inte behärska mig längre.
Jag lutar mig fram och Niall gör detsamma tills våra läppar möts. Det känns så rätt men samtidigt så vet jag att det vi gör är fel. Jag tar tag i Niall och lutar mig från hans läppar.
- Sorry Niall säger jag this is so wrong
- I know säger han kallt men med tårarna i ögat
. I Like you Niall but I need to go.
Jag känner hur tårar bränner innanför ögonlocket när jag går hemmåt. FAN FAN FAN 

 
Louis Perspektiv
- Louis? What have you done?
Jag kollar frågande på Harry där jag ligger morgontrött och ser hur Harry ser ilsket och frustrerande på mig.
- What are you talking about Haz? 
I handen håller han mobilen och han ger den till mig, jag kollar på den och ser en bild på mig och Eleanor när vi var ute och shoppade igår. 
- You kissed säger Harry och jag ser hur hans första tår faller ner på kinden
- I know Harry I'm so sorry but you know I have to, and Rose told me I had to do it.
Nu har Harrys tårar börjat komma och jag reser mig ur sängen och kramar om honom hårt.
- I know this is hard Haz, think about me I have to pretend to love a girl I dont love but we have to stay strong. I love you haz and I don't want to lose you.